דף הבית » כל הכתבות » טיולים » טיולים בחו"ל » חופשה בפאפוס – לא מה שחשבתם

חופשה בפאפוס – לא מה שחשבתם

מה יש לעשות בפאפוס עם ילדים? מלא! הנה תוכנית הטיול שלנו לפאפוס (בחלוקה לפי ימים) ופירוט על כל מה שאנחנו עשינו, כולל מחירים ופרטים להזמנה וליצירת קשר. בסוף יש גם כמה המלצות וטיפים כלליים שכדאי לכם לאמץ

אם להודות על האמת – פאפוס בכלל לא נמנית על רשימת היעדים המועדפים עליי וממש לא התכוונתי לטוס אליה בקרוב. אני לא ממש טיפוס של חופשת 'בטן-גב' ובאופן כללי מעדיפה שוטטות של שעות על פני רביצה בים של חצי שעה. אבל אז הגיע אליי דיוור פרסומי של RYANAIR שהציע כרטיס טיסה ב-17 יורו הלוך ו-23.5 יורו חזור!

המחיר המגוחך, העובדה שמדובר ב-40 דקות טיסה, החשק התמידי שלי לריח של חו"ל ואפשרות לזמן איכות שלי עם עומר הבן שלי בן הכמעט 12 עשו את שלהם. ותגידו אתם… במחיר כזה האין זה פשע לא להזמין? אז הזמנתי, במחשבה שאולי אין הרבה מה לעשות שם, אבל גם להשתעמם זה טוב לפעמים… וכמה שהתבדיתי!

נכון, מדובר במקום קטן שקצת מזכיר שילוב של אילת ויפו ונכון שהיא לא דומה בכלל ליעדים אחרים באירופה הקלאסית, אבל לפאפוס יש קסם משלה ויש לה בעיקר המון מה להציע.

בואו נתחיל עם סרטון קצר שייתן לכם מושג ויעשה לכם חשק…

הטיסה

את הטיסה כאמור הזמנתי דרך ריינאייר, לפני כשלושה חודשים (המחירים קפצו אח"כ משמעותית). הוספתי מזוודה אחת גדולה (20 אירו לכיוון) ושילמתי על שמירת מקום בטיסה (7 אירו לכיוון), והמחיר עדיין יצא זול מאוד.

***כדאי לקחת בחשבון שהטיסות לפאפוס הן בשעות הערב (אנחנו נחתנו בסביבות 22.30) ולכן כדאי לתכנן מראש את ההגעה מהשדה למקום הלינה שלכם ולזכור שזה לא ממש נחשב יום של טיול.

מקום הלינה

בפאפוס יש המון מלונות עם בריכות ואפילו עם פארקי מים. אבל גם בגלל שבחו"ל אני אוהבת להרגיש קצת כמו מקומית וגם בגלל שבעיניי, אם כבר טסים, אז חבל לבזבז זמן במלון ו/או בבריכה – ויתרתי על מלונות עם בריכה ובחרתי, דרך Booking, במלון דירות קטן ומקסים בשם Valentinos Apartments, שממוקם בשכונה מקומית, 5 דקות הליכה מהקניון, 10 דקות הליכה מהשוק ו-15 דקות הליכה מהטיילת.

היה כיף לחיות בין מקומיים, לרדת בכל בוקר לסופר כדי לקנות קפה ולעבור במאפייה כדי להתפנק עם איזה מאפה חם וטרי. לחזור, לשבת במרפסת ולראות את התושבים מתעוררים ומתחילים את יום העבודה שלהם. קישור לדירה ב-Booking ;קישור לעמוד הפייסבוק שלהם

תחבורה

ההתלבטות הגדולה ביותר שלי היתה לגבי השכרת רכב. בד"כ אין לי בכלל שאלה וכבר נהגתי בכל מיני מקומות בחו"ל, אבל הפעם התלבטתי גם בגלל הנהיגה בצד ההפוך וגם בגלל שמדובר במקום קטן ולא הייתי בטוחה שצריך. לאחר לבטים רבים החלטתי שלא להחליט ובמקרה הצורך, לשכור רכב באופן ספונטני (הסעה משדה התעופה ואליו היתה לנו דרך מקום הלינה).

במחשבה לאחור עשיתי בשכל. הכל היה קרוב ברגל, הנהיגה שם מפחידה גם בגלל הנהגים "המשוגעים", באזורי הטיילת והשוק קשה למצוא חנייה ועלות של מונית בתוך פאפוס היא בסביבות 10 יורו לכיוון. הפעם היחידה שהיינו צריכים את הרכב הייתה בנסיעה לפארק החבלים (ראו ביום הרביעי), שממוקם כשעה וחצי נסיעה מפאפוס. אבל גם כאן – סגרנו עם נהג מונית על מחיר של 150 יורו לשני הכיוונים וזה השתלם לי, כי ככה הרווחנו הנאה גם מהדרך.

מס' הווטסאפ של נהג המונית, הבאמת מקסים, שעובד עם ווטסאפ, ככה שאתם יכולים לשלוח לו הודעה והוא יגיע לאסוף אתכם: 512908 99 357+

הטיולים והאטרקציות

כמו שכבר הבנתם, הטיול שלנו היה מלא וגדוש באטרקציות מסוגים שונים. בדיוק כמו שאנחנו אוהבים – ספורט ימי, היכרות עם עסקים מקומיים, ביקור באתרים ארכיאולוגיים, טברנה, שייט יומי, פארק חבלים, שייט ליילי, טיול ג'יפים, פארק מים והסתובבות חופשית.

פרט לפארק החבלים, לפארק המים ולאתרים הארכיאולוגיים – את כל הטיולים והאטרקציות סגרנו דרך אלונה בן ציון. ישראלית בעלת חברת טיולים ואירועים לחברות, משפחות ובודדים, שחיה בפאפוס כבר המון שנים. היא מכירה כל אבן בפאפוס וידעה לשלוח אותנו לספקים הטובים ביותר. אלו שיש להם ביטוחים, שיש להם סבלנות ולב ענק (קצת כמו של אלונה בעצמה).

עוד לפני שסגרנו משהו ועד שהיא ווידאה שנחתנו בשלום חזרה בארץ, היא היתה זמינה עבורי לכל שאלה ו/או התייעצות – גם בדברים שממש לא קשורים אליה, כמו מרחקים בין המקומות, סידור נכון של הימים, המלצות על מסעדות ואפילו על נהג המונית היא זו שהמליצה לנו. אין לי ספק שבלעדיה הטיול היה נראה אחרת. סביר להניח שרגוע הרבה יותר ואולי אפילו קצת משמעם…

בזכות המקצוענות שלה, העובדה שהיא קלטה אותנו ואת מה שאנחנו אוהבים בשנייה וחצי וידעה להתאים לנו את האטרקציות והטיולים, בדיוק בסדר ובמינון הנכון הם שהפכו את החופשה הזו לחופשה מהחלומות.

ממליצה לכם בחום לוהט ליצור איתה קשר ולסגור את האטרקציות דרכה. ככה תבטיחו את השקט הנפשי שלכם ותרגישו כמו VIP. מילה שלי!

הפרטים של אלונה: קבוצת הפייסבוק שלה (שבה תמצאו אלבומים עם כל האפשרויות שהיא מציעה, כולל מחירים); האתר שלה: www.alonaevents.com; מספר הווטסאפ שלה : 00-357-99908191

היום הראשון: ספורט ימי ואמנות מקומית

מצנח רחיפה – 70 יורו לזוג

ספורט ימי

את הבוקר האמיתי הראשון פתחנו, איך לא – בים. אבל ממש לא 'בטן גב', אלא בספורט ימי עם המון אדרנלין.

את פנינו קיבלו בחיוך אדריאנוס והצוות, שהבינו מהר מאוד שאני פחדנית ולמדו מה זה בעברית "מסתלבט". פתחנו עם מצנח רחיפה, שמהר מאוד הסתבר שהיה החלק הרגוע… אחריו עלינו על ספת אבוב, אופנוע ים, אבובים (הכי מפחיד) ועומר אפילו קיבל שיעור פרטי בסקי מים. היה אשששש!

אדריאנוס מכין אותנו לאחת החוויות המהנות

סדנת כדרות

אחרי מנוחה קצרה להרגעת רמות האנדרנלין בגוף, לקחנו מונית (10 יורו לכיוון) לכפר הקטן יורוסקיפו (yeroskipou), כדי לפגוש אמנים מקומיים. התחנה הראשונה שלנו היתה בבית המלאכה של הפסל אבגוסטינוס. איש מקסים ואמן אמיתי שכשהגענו בדיוק הדביק ידיות על הכדים שעליהם סיים לעבוד.

אבגוסטינוס (Avgoustinos) בעבודה

היה מרהיב ממש לראות אותו בעבודה שלו. אחרי שסיים הגיע תורנו ועומר קיבל שיעור פרטי ובלתי נשכח בכדרות אמיתית. בסבלנות אין קץ אבגוסטינוס ישב איתו ליד האבניים, הדגים לו איך יוצרים כד, עשה איתו יחד ואז נתן לו להתנסות לגמרי בעצמו.

האהבה של אבגוסטינוס לחימר וליצירה ניכרה בכל פינה ובכל מילה שאמר. התחושה שלי היתה כאילו נכנסתי לבית מלאכה אמיתי, כזה שכבר כמעט לא קיים היום. פשוט חוויה בלתי נשכחת!

***את הכדים והיצירות של אבגוסטינוס יש אפשרות לקנות ממנו שם והוא כבר ידאג לשלוח לכם את זה לארץ, כך שלא צריך לדאוג מהמשקל העודף ומזה שזה יישבר. והאמינו לי – מדובר במאסטר פיסים.

הצצה לסוד של הרחת לוקום

אחרי הביקור אצל אבגוסטינוס, המשכנו לביקור בקודש הקודשים של הרחת לוקום – בית המלאכה של Arsinoe. המותג המוכר והוותיק ביותר, שגם הוכרז ע"י ממשלת קפריסין כמותג הרחת לוקום הרשמי.

למעלה מ-100 שנה ו-26 טעמים שונים

במהלך הסיור קיבלנו הצצה נדירה לחדר הקטן שבו הכל קורה, שמענו על תהליך הייצור וגם גילינו את הסוד האמיתי של הרחת לוקום, אבל את זה אסור לי לספר לכם כאן. תצטרכו להגיע לשם ולגלות אותו בעצמכם…

תוך כדי סיור, שמענו על ההיסטוריה הבאמת מרשימה של המותג הזה – שבעה דורות שמייצרים רחת לוקום. אין אף עובד שהוא לא בן משפחה והמתכון עובר מדור לדור.

מחיר הטיול דרך אלונה: הגעה עצמאית, סדנת כדרות וביקור בארסינו – 120 יורו לעד ארבעה אנשים.

היום השני: היסטוריה ותרבות

שוק מקורה וחמוד

השוק

השוק של פאפוס הוא שוק מקורה קטן וחמוד, שמזכיר מאוד את שוק הפשפשים ומאוד מאוד מתוייר. אין שם יותר מידי מה לקנות, אבל כיף להסתובב שם, להרגיש קצת את האווירה וזה בול המקום לרכוש קצת פיצ'פקייס. פתוח בכל יום, פרט לימי ראשון, בין השעות 14:00-10:00.

הפארק הארכאולוגי והמצודה

הפארק הארכאולוגי והמצודה של פאפוס ממוקמים על הטיילת, במרחק הליכה זה מזה. הפארק הוא פארק פתוח ועצום ממדים שבו תוכלו להתרשם מהמון פסיפסים שנמצאו בחפירות לאורך השנים. אני מתה על פסיפסים והפסיפסים בפארק הזה מרשימים במיוחד ומתארים גם את החיים בתקופות הקדומות וגם לא מעט סיפורים מהמיתולוגיה היוונית.

המצודה ממוקמת ממש בקצה הטיילת והיא בעיקר מרשימה מבחוץ. בפנים אין יותר מידי מה לראות, אבל אם כבר נכנסתם – שווה לעלות למעלה ולהביט אל הנוף של הים הפתוח.

המצודה

מחיר כניסה לפארק הארכאולוגי ולמצדה: 2.5 יורו לכל אחד מעל גיל 12 (עד גיל 12 הכניסה ללא תשלום).

קברי המלכים

האתר הארכאולוגי החשוב ביותר בפאפוס, שבו נמצאו קברים שבהם, לפי ההיסטוריונים קבורים אנשי המעמד העליון (לא נמצאו הוכחות למלכים אמיתיים). גם כאן מדובר במקום פתוח ועצום, אבל יפייפה…

מחיר כניסה: 4.5 יורו מעל גיל 12. * אל תשכחו לקחת איתכם מים.

בילוי ערב בטברנה Demokritos

הבילוי בטברנה היה ללא ספק אחד מרגעי השיא של הטיול בעיניי (וגם בעיניי עומר). האווירה, המוזיקה, קבלת הפנים החמה, האוכל והמופעים. לא היה לי ספק שגם הפעם אלונה בחרה עבורנו את הטברנה הטובה והמהנה ביותר.

טברנת הדמוקריטוס גם היא עסק משפחתי (כמו המון עסקים בפאפוס ובקפריסין בכלל), שנפתחה במבנה שהיה בית ילדותו של אב המשפחה – לפטריס דמוקריטוס. את פנינו קיבלה דינה דמוקריטוס, אשתו של והאישה עם האנרגיות הכי מחבקות וחייכניות שיש.

השם דינה אגב, הוא קיצור של שמה היווני האמיתי והארוך, אבל כבר שנים שכולם קוראים לה דינה והיא בכלל בטוחה שיש לה שורשים יהודיים (היא אפילו מתהלכת בגאווה עם צמיד מגן דוד). יחד איתה ועם לפטריס, מנהל את המקום גם בנה אבי (שם מקוצר), שניחן באותה אנרגיה וחייכנות של הוריו.

עם משפחת דמוקריטוס

הערב הזה היה תרבות יוונית – קפריסאית אמיתית. נהנינו מארוחת מאזטים בת 20 מנות (!), שמענו מוזיקה מהממת וצפינו במופעי ריקודים מסורתיים שהשאירו אותנו פעורי פה.

והשיא היה כשאבי נתן לעומר שתי צלחות וביקש ממנו לנפץ אותן כמיטב המסורת. זה היה כל כך מצחיק. עומר פשוט לא האמין שזה קורה לו ושמישהו אשכרא מבקש ממנו לשבור צלחות על הרצפה. הוא לא יישכח את זה עוד המון שנים (וכדי לוודא את זה, הוא אפילו קיבל צלחת למזכרת).

מחיר דרך אלונה: 28 יורו לארוחת מזאטים של 20 מנות, בירות, אוזו ויין חופשי, כולל ההופעות. (יש עוד כל מיני אפשרויות ודילים דרך אלונה, כולל אפשרויות לשומרי כשרות).

היום השלישי: שייט ושופינג

הו הו קפטן!

שייט פיראטים

שוב ים. אבל גם הפעם לא כדי לרבוץ, אלא שייט בספינת פיראטים. בשעה 9.30 הגענו למרינה בטיילת והקפטן כבר חיכה לנו על הרציף, עם חיוך ענקי שלא ירד ממנו עד שעגנו בחזרה. השייט כולל מופעים והפעלות לילדים, קפיצה למים, שחייה, ארוחת צהריים, מופע אקרובטי, נשנושים ואיפור פנים לילדים.

באמצע היום, מגיעה סירת מירוץ ויש אפשרות לעשות עליה סיבוב מהיר במיוחד של כ-15 דקות בעלות של 10 יורו לאדם. מפחיד! דמיינו רכבת הרים במים!

סיבוב בסירת מרוץ

איזה כיף היה! חששתי בהתחלה שזה מתאים יותר לילדים קטנים, אבל זה ממש לא נכון וזה פשוט כיף גם לילדים גדולים וגם למבוגרים. מחיר: 47 יורו למבוגר ו- 20 יורו לילד.

שופינג

האמת היא שאני לא חובבת שופינג גדול ופאפוס היא לא בדיוק יעד השופינג האולטימטיבי בלאו הכי. אבל כן כדאי לבקר בקניון המלכים, בעיקר בחנות הענקית של ג'מבו שנמצאת שם. למי שלא מכיר – ג'מבו היא מעין מקס סטוק עצום בגודלו, כך שזה המקום לרכוש בזול כל מיני פריטים קטנים ומגניבים.

עם משקפיים שעומר רכש בג'מבו

טיפ שלי: אם אתם נוסעים בקיץ, קחו איתכם רשימה של מכשירי הכתיבה שתכף תצטרכו לרכוש לבתי הספר. יש שם הכל והמחירים שם זולים עד מגוחכים. קנינו את העפרונות, הטושים, המחקים, הסרגלים, המרקרים ויתר מכשירי הכתיבה במחיר מצחיק, כך שזה שווה!

היום הרביעי: פארק חבלים ושייט זיקוקים

Sparti Park – פארק החבלים הכי מאתגר שהיינו בו

פארק החבלים Sparti Adventure Park בפלטרס (Platres) 

פארק החבלים הזה נמצא בסמוך לעיירה פלטרס, כשעה וחצי נסיעה מפאפוס ושווה כל רגע!

הפארק ממוקם בקצה ההר, בתוך יער אמיתי כשמסביב עצים והרים. הדרך בנוף המהמם הזה והשילוב של מתקני הפארק הרבים העשויים מעץ, הופכים את הנוף לתפאורה מושלמת שמשרה בדיוק את האווירה הנכונה עוד לפני שבכלל נכנסים.

הפארק הוקם לפני ארבע שנים ויש בו 11 מסלולים ברמות קושי שונות, ממסלולים שמתאימים לילדים בני 3 ועד למסלולים אקסטרימיים במיוחד שלא היה לנו אומץ לנסות.

מפת מסלולי הפארק

עם הכניסה צוות המקום רתם אותנו לחגורות הבטיחות ועשה לנו הדרכה קצרה בנוגע לתפעול כל האפשרויות שנצטרך במהלך הדרך (הליכה, גלישה, טיפוס וכו'). אנחנו התחלנו עם המסלול הצהוב, שנחשב קל יחסית, אבל אותי הוא הפחיד למוות. בכל מסלול יש המון מתקנים שונים ומגוונים: הליכה על קורות מתנדנדות, הליכה על חבל דק, גלישה באומגה, טיפוס על עצים ועוד.

קשה לי בכלל להתחיל לתאר איזה כיף היה לנו. חזרתי עם שרירים מכווצים מרוב פחד ומאמץ, אבל זה לגמרי היה שווה כל רגע וכל יורו. מספיק לראות את התמונות כדי להבין…

מחיר: המחירים נעים בין 14 – 40 יורו, בהתאם למסלולים (יש את כל המחירים והאפשרויות באתר שלהם). *בפארק יש צלם מקצועי שיצלם אתכם ותוכלו לרכוש ממנו את התמונות.

שימו לב! חשוב מאוד לבדוק באתר את ימי הפתיחה והשעות. בחודשים האלו למשל, הפארק פתוח רק בשבת ובראשון, בין השעות 17.30-10.30. אתר הפארק: www.spartipark.com

שייט זיקוקים ליילי

עוד לא הספקנו להתאושש מפארק החבלים המאתגר ובשעה 19.30 כבר שוב היינו על הרציף בטיילת. הפעם לטובת שייט ליילי על "ספינת האהבה".

שייט שכולל מופעים, ארוחת ערב, יין ומופע זיקוקים מרהיב בלב הים.

חוויה שונה לחלוטין מהשיט ביום. המופעים מושקעים ומרהיבים, הצוות מפנק וחייכן, האוכל טעים והזיקוקים – וואו! סיום מושלם ליום מושלם! מחיר: 65 יורו למבוגר ו-35 יורו לילד.

היום החמישי: טיול ג'יפים

היום כולו (מ-8.00 ועד 16.30) הוקדש לטיול ג'יפים מחוץ לפאפוס שכלל גם שייט בלגונה הכחולה המפורסמת.

התחנה הראשונה הייתה הספינה הטרופה. ג'ורג', המדריך המהמם שהיה לנו, סיפר לנו את סיפורה של הספינה: ספינת דייגים שמנועה התקלקל בלב הים מבלי שהצוות יצליח לתקן אותו ו/או לקרוא לעזרה. במשך למעלה מחודש שהה הצוות על הספינה המקולקלת, עד שהגאות סחפה אותה לחוף. הקפטן, שהיה שבור לב מכך שספינתו האהובה שבה השקיע את כל כספו, התקלקלה. החליט לא לרדת ממנה ונשאר על הספינה במשך שבועות רבים.

מהספינה נסענו לכפר קטן שבשנים האחרונות עבר תהליך של שימור. שם קיבלנו קפה קפריסאי אמיתי וטעמנו מאפים ביתיים אותנטיים.

התחנה הבאה הייתה שייט לכיוון הלגונה הכחולה, שהיא יותר טורקיזית מכחולה. השייט היה מהנה, לאורך כל הדרך קיבלנו הסברים על הנופים שמסביב, כולל תיבולים מסיפורי המיתולוגיה וכשהגענו ללגונה היפייפיה – איך לא – קפצנו למים.

אחרי השיט נסענו לעיירה לאצ'י לארוחת צהריים ממש על הים ואח"כ, שבעים וטובי לב, נסענו לביקור במרחצאות של אפרודיטה – שמורת טבע פראית, שבמימיה לפי המיתולוגיה התרחצה אפרודיטה. במים נמצאו מינרלים רבים (בדומה למינרלים שיש בים המלח שלנו) והאגדה מספרת שמי ששוטף את פניו במים האלו, ייראה צעיר בכ-10 שנים. אז ניסינו 😉

התחנה האחרונה הייתה ביקור ביקב מקומי ומעוצב להפליא. חובבי היין טעמו את היינות השונים והיתר (כמונו) ישבו במרפסת, שתו קפה ונהנו מהשקט.

מחיר הטיול דרך אלונה: 75 יורו למבוגר ו-40 יורו לילד (כולל איסוף והחזרה למלון).

היום השישי: פארק המים Aphrodite

פארק המים אפרודיטה הוא פארק מים עצום, שבו עשרות מתחמים, מתקנים ומגלשות שונות כולל מגלשות מפחידות במיוחד, מגלשות אבובים, מגלשות ספירליות חשוכות ועוד.

מחיר מוזל ברכישה דרך האתר שלהם: 30 יורו למבוגר ו-17 יורו לילד (מגיל 3 עד 11).

בכניסה לפארק מקבלים צמיד שאותו מקדדים במסעדות ומשלמים על הכל ביציאה, כך שזה מאוד נוח ולא צריך להסתובב עם ארנקים. המחירים של האוכל והשתייה יקרים, אז כדאי לא לבנות על זה יותר מידי.

*יש אפשרות לשכור לוקר בעלות של 5 יורו ליום. המפתח ניתן עם גומייה שאותה תולים על היד כמו צמיד. כתובת האתר: www.aphroditewaterpark.com

מסעדות בפאפוס

רגע לפני סיום, הנה המלצה על שלוש מסעדות וגלידרייה אחת:

פיצריית La Sardegna – ממש ליד הקניון

מסעדת Christos בשוק

מסעדה אותנטית מאוד שמגישה מנות כמו חלומי על הגריל (חובה!) ומנות ביתיות כמו מרק שעועית ותבשיל בשר

הדוכן המקסיקני בקניון

טעים!

גלידת יוגורט בקופסה (בקניון)

גלידת יוגורט לפי משקל. לא מאוד זול, אבל טעים

היום השביעי: עוד קצת הסתובבות והביתה

זהו. נגמר. הטיסה חזרה יצאה בשעה 20:00, כך שהיה לנו זמן להסתובב עד השעה 17:30 בערך. עשינו צ'ק אאוט, השארנו את המזוודות בלובי והסתובבנו עוד קצת בשוק, אכלנו צהריים והשלמנו קצת קניות בקניון.

טיפ קטן ויעיל לגבי אריזה

אריזה לטיול בחו"ל היא תמיד "טריקית" – מצד אחד רוצים לחסוך מקום (כדי שיהיה מקום לכל השופינג) ומצד שני לא רוצים שיחסר כלום. אז הטיפ שלי: צמצמו אריזות וקחו אתכם אריזות מוקטנות!

בסופר קופיקס למשל תוכלו למצוא אריזות מוקטנות של מי פה, תחליבי רחצה, קרמי גוף ואפילו חבילות מוקטנות של מגבונים ונייר טואלט (שתמיד חובה לארוז בתיק) – הכל בחמישה שקלים, כך שזה גם לא יתפוס לכם מקום וגם לא יכאב לכם להשאיר את זה שם. בכל הנוגע לקרמי פנים, אני תמיד מעדיפה לקחת איתי קרמי פנים שכבר כוללים מקדמי הגנה. קרם מומלץ כזה הוא הקרם של ד"ר עור שלקחתי איתי – קטן, אפקטיבי ולא כבד.

לסיכום, היה כיף, מעניין וטעים. עוד נחזור…

Scroll to Top